16087
Book
In basket
"Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej" to uznana publikacja i efekt wieloletniej praktyki reedukacyjno-terapeutycznej, prowadzonej w szkole integracyjnej. Joanna Tomczak oraz Renata Ziętara przygotowały szczegółowy dokument, ułatwiający dokładne rozpoznanie potrzeb ucznia i dobre zdiagnozowanie jego zaburzeń, powodujących problemy z nauką. Kwestionariusz sprawdza się podczas wstępnych badań diagnostycznych, a także badań porównawczych. Co więcej, możesz go użyć w różnych sytuacjach, opisując różne rodzaje zaburzeń oraz wiek rozwojowy dziecka. Publikacja ułatwia przejrzyste opisanie zaburzeń, a następnie szybką ocenę możliwości i potrzeb ucznia. Ponadto dzięki niej skorzystasz z odpowiednich narzędzi badawczych, które dopasujesz do określonej sytuacji. Kwestionariusz podzielono na 9 części, nawiązujących do różnych rodzajów zaburzeń. Przejrzysty układ treści ułatwia dokładną diagnozę oraz opis przypadku. Co więcej, każda część zawiera szczegółową instrukcję i propozycje narzędzi badawczych. Dzięki tej publikacji rozpoznasz problemy ucznia oraz wybierzesz najlepsze podejście do rozpoczęcia zajęć terapeutyczno-reedukacyjnych. Z czego składa się kwestionariusz? Dokument został czytelnie podzielony na wyraźne części. Dzięki temu opiszesz charakterystykę ucznia, czyli zachowanie, skupienie i relacje w grupie, a następnie charakterystykę komunikacji z innymi ludźmi, określającą umiejętności językowe, wady wymowy oraz sposoby wyrażania własnego zdania. Ponadto kwestionariusz pomaga terapeucie ocenić słuch fonematyczny, czytanie i umiejętność rozumienia tekstu oraz pisanie z uwzględnieniem popełnianych przez uczniów błędów. Dokument uwzględnia również zagadnienia sprawności manualnej oraz lateralizacji. Autorki umożliwiają terapeucie wykonanie szczegółowego opisu procesów myślowych, a także percepcji. Dzięki kwestionariuszowi opiszesz chociażby umiejętność analizy rysunków, układaniach obrazków, dostrzegania różnic i podobieństw oraz orientację przestrzenną. Ponadto możesz badać kojarzenie i pamięć dziecka. Dzięki takiemu podziałowi opracujesz charakterystykę ucznia, uwzględniającą nie tylko umiejętności nabywane w szkole, ale także sposób, w jaki obserwuje świat. "Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej" to dobre wsparcie terapeuty, dzięki któremu możesz sprawnie zdiagnozować problemy dziecka, trafnie wybierając przy tym narzędzia badawcze. W ten sposób opracujesz przejrzystą charakterystykę ucznia i w jednym miejscu opiszesz najważniejsze informacje o poszczególnych zaburzeniach. Korzystając z wieloletniego doświadczenia zdobytego w szkole integracyjnej, autorki opracowały praktyczny kwestionariusz o uniwersalnym zastosowaniu. Ta rewelacyjna publikacja trafiła również na listę najlepszych książek Oficyny Wydawniczej Impuls.
Availability:
Szczecin BG
There are copies available to loan: sygn. 16527 Pedagogika (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronie 21.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again